Fear Away ontvangt de eerste 10.000 Fear Away Sprays

Foto: Fear Away

Fear Away ontvangt de eerste 10.000 Fear Away Sprays. Het gaat om een spray tegen monsters, één tegen heksen en één voor ongekende superkrachten. De timing is perfect vlak voor Halloween. Met Fear Away helpen Carolien van Gammeren en Imke van Heeren kinderen (en volwassenen) met spray en humor angsten en onzekerheden bespreek- en bespraybaar te maken.

Anti-heksenspray gaat viral

Het begon op een dinsdagmiddag in mei 2019. Net voor het afronden van een werkdag, besloot Imke nog even snel een LinkedIn post te plaatsen. Over haar ervaringen met een stoere jongen Vincent achter de kassa bij de Hema. Hoe hij haar zoon hielp te geloven dat de bodymist die ze kocht écht helpt tegen heksen. Imke: “Mijn zoon die sliep slecht. Hij droomt over heksen. Daar moet ik wat mee dacht ik, want ik sliep zelf ook niet zo goed. Ik vroeg aan Vincent achter de kassa: “Dit is toch anti-heksenspray? Mijn zoon keek hem hoopvol aan. Vincent reageerde met: “ja, dat klopt, daar ga je weer goed door slapen.” Mijn zoon was blij dat hij dat zei. Hij kijkt op tegen stoere oudere jongens. Daar neemt hij meer van aan.”

De post ging razendsnel het internet over: meer dan 1,5 miljoen views op LinkedIn en opgepakt door vele mediakanalen. De reacties op het ‘empathisch’ inleven van Vincent en op de creatieve oplossing van moeders stroomden binnen.

Vincent van de HEMA en Imke Heeren

Ontstaan van Fear Away

Het verhaal van Vincent en andere moeders inspireerde en het idee voor Fear Away ontstond. Fear Away prikkelt kinderen en volwassenen de andere kant op te fantaseren. Van ‘fear naar fun’. “Het gaag niet alleen om het flesje, maar om hoe je het communiceert. Zo kan het werken. Je moet er een verhaal van maken en zeggen: Joh, er is iets, dat vinden heksen niet lekker ruiken. Als we dat spuiten, komen ze niet in je kamer.” Om zo een leven te creëren waarin “to do”-tjes en plezier zich verenigen.

Via de webshop en verkooppunten biedt Fear Away creatieve oplossingen waarbij de kracht van het geloven en storytelling centraal staan. Ideaal rond Halloween en ook bij alle spannende momenten gedurende de rest van het jaar. Op dit moment bestaat het aanbod uit anti-heksenspray, anti-monsterspray en superpowerspray. Ook staan er diverse hartverwarmende kaarten in de webshop. “We hebben niet de illusie dat we angsten weg kunnen nemen, maar hoe ga je ermee om? Het gaat om het stimuleren om op een creatieve manier iets op te lossen.”

De toekomst

Carolien en Imke zijn zeer ambitieus en werken aan de ontwikkeling van nieuwe producten. Ook bieden zij vanaf dit najaar workshops, waarin creatief en out-of-the box denken om persoonlijke doelen te realiseren centraal staan.