Hoe gebruiksvriendelijk zijn deze populaire webwinkels?

Foto: Pixabay - publiek domein

Veel webwinkels doen goede zaken en hebben online een groot bereik. Dit blijkt ook uit de cijfers van het CBS. In 2016 is de omzet van webwinkels in de eerste elf maanden met 23 procent gestegen. Maar wil veel omzet en een groot bereik ook zeggen dat webwinkels gebruiksvriendelijk zijn? Nieuws.nl is op onderzoek gegaan en heeft een drietal webwinkels onder de loep genomen.

Het is tijd voor een inloopdouche

In de tegel en sanitair branche is Tegeldepot al sinds 2008 een van de grootste webwinkels op het gebied van badkamermeubelen en accessoires. Dit is dé site voor mensen die hun badkamer aan het verbouwen zijn of op zoek zijn naar een nieuwe douche. Wat vonden wij van deze site?

  • Algemene eerste indruk

Frisse, heldere en aantrekkelijke site, niet te druk en je kunt snel vinden wat je nodig hebt. Pop-ups met smiley’s die vertellen hoeveel mensen er momenteel op de site zijn, kan als storend worden gezien.

  • Navigatie en structuur

Er is een duidelijke structuur in de site en alles is overzichtelijk gerangschikt. Je kunt snel vinden wat je nodig hebt en de foto’s zijn duidelijk.

  • Informatievoorziening

Bij alle producten staat voldoende informatie en ook als leek ben je voldoende geïnformeerd na het lezen van de tekst. Klantenservice is behulpzaam en geven binnen een dag antwoord op onze e-mail.

  • Vormgeving en mobiele website

De website is responsive en wordt hetzelfde weergegeven op een mobiel apparaat als een laptop of computer. Helder, overzichtelijk en snel in gebruik.

  • Vertrouwen

De site straalt zeker een mate van vertrouwen uit, betalingsgemak is groot. Maar bij een grote aankoop is het mogelijk verstandiger om naar een showroom te gaan, want er zijn geen reviews van producten te vinden.

Het is tijd voor werkkleding op maat

Op zoek naar schoenen of kleding voor op je werk? Bij Bowork ben je op het juiste adres. Dit familiebedrijf, opgericht in 1990, heeft onder andere werkbroeken, klompen, handschoenen en andere persoonlijke beschermingsmiddelen voor op het werk in de aanbieding. Wat was de ervaring van Nieuws.nl?

  • Algemene eerste indruk

Drukke website, felle kleuren en vrij onoverzichtelijk. Ook staat er veel tekst op de homepagina, waardoor je snel afhaakt bij het leven ervan.

  • Navigatie en structuur

Navigatie werkt goed. Wel worden er veel opties en tabbladen weergeven. Gelukkig is er een duidelijke structuur en indeling op de site.

  • Informatievoorziening

Er staat voldoende informatie op de site en de begeleiding is goed. We krijgen op onze mail dezelfde dag nog een reactie. De klantenservice is ook behulpzaam.

  • Vormgeving en mobiele website

De site is responsive en wordt hetzelfde weergegeven op een mobiel apparaat als een laptop of computer. Het is overzichtelijk en duidelijk om producten te vinden. De uitleg is goed en je kunt vrij snel vinden wat je nodig hebt.

  • Vertrouwen

De site creëert vertrouwen en straalt klantvriendelijkheid uit. Er stonden geen reviews op de website. Verder wordt het product op tijd geleverd en gaat de betaling vlekkeloos.

Het is tijd voor biologisch én duurzaam

Behoefte aan duurzame en biologische producten voor het hele gezin? Dan ben je bij Greenjump aan het juiste én groene adres. Het is een webshop die in 2008 met een bijbehorend blog is gestart en die zich richt op spullen die je dagelijks gebruikt. Verzorgingsproducten, dekbedden, kinderkleding, drinkbekers of matrassen, je kan het hier allemaal vinden. Wat vond Nieuws.nl van deze webshop?

  • Algemene eerste indruk

Overzichtelijke site, frisse en persoonlijke uitstraling en je voelt je welkom. De site inspireert en is uitnodigend, mede ook door de blogartikelen en de over ons- pagina. Ook leuk idee: de cadeau-pagina.

  • Navigatie en structuur

De navigatie werkt snel en goed en het is duidelijk wat de webshop aanbiedt en waar alle producten te vinden zijn op de site.

  • Informatievoorziening

De informatie op de website is duidelijk en helder, bij alle producten staat iets geschreven en waar nodig welke ingrediënten erin zitten. Je wordt snel geholpen met een vraag, zowel telefonisch als per mail.

  • Vormgeving en mobiele website

De site is responsive en wordt hetzelfde weergegeven op een mobiel apparaat als een laptop of computer. De navigatie werkt snel en duidelijk. De mobiele website voelt ook uitnodigend aan.

  • Vertrouwen

De website straalt vertrouwen uit, alsof je in een offline winkel shopt. Dit komt mede door de over ons-agina en de blogs. Betaalgemak is groot, de levering was op tijd, maar we konden op de website geen reviews vinden van de producten die ze verkopen.