Promotiekosten drukken winst Wessanen

Foto: ANP

Natuurvoedingsproducent Wessanen heeft het eerste kwartaal van het jaar fors minder winst gemaakt, maar bleef het goed doen met zijn eigen merken. Het moederbedrijf van onder meer Zonnatura was naar eigen zeggen meer geld kwijt aan promotie en advertenties in vergelijking met een jaar eerder. Daar verwacht het bedrijf de komende maanden de vruchten van te gaan plukken.

De winst van Wessanen zakte met bijna 13 procent tot 11,5 miljoen euro. De opbrengsten in het eerste kwartaal van het jaar stegen met 1,4 procent tot 167 miljoen euro. De eigen merken lieten een groei zien met 4,3 procent.

De omzet uit huismerken die Wessanen produceert voor bijvoorbeeld supermarkten nam afgelopen kwartaal als verwacht verder af. Dat is een markt waar het bedrijf op termijn helemaal uit wil stappen.

Voor het hele jaar gaat Wessanen uit van een ,,succesvol jaar” waarbij het met zijn merken verder marktaandeel verwacht te winnen.