Rode Kruis start weer campagne om jongeren op te vrolijken

Foto: ANP

Het Rode Kruis begint 5 april een campagne om jongeren op te peppen tijdens de lockdown. De actie is een vervolg op de campagne die het Rode Kruis in februari realiseerde.

Toen organiseerde het Rode Kruis de zogenoemde #skipdecoronadip-uitdaging, omdat veel jongeren tussen de 16 en 30 jaar zeiden tijdens de lockdown regelmatig last te hebben van eenzaamheid en somberheid. In april komt er de #skipdecoronadip-themamaand.

“Ik zie dat veel jongeren in deze tijd last hebben van bijvoorbeeld stress, eenzaamheid of een gebrek aan motivatie. Tijdens de #skipdecoronadip-themamaand geven we hen handvaten om hiermee om te gaan”, zegt psycholoog Madelon Bronner.

Jongeren die zich hebben aangemeld gaan gedurende vier weken iedere week met een thema aan de slag. Psychologen van het Rode Kruis geven tips, informatie en oefeningen om beter in je vel te zitten.

De themamaand is vanaf 5 april te volgen via het Instagramkanaal van het Rode Kruis. Jongeren die ervaringen willen uitwisselen, kunnen dit doen via een speciale besloten Instagramgroep.