Claims mogelijk ongegrond om overmacht

29 apr 2018, 13:58 Landelijk
claims mogelijk ongegrond om overmacht
ANP
Passagiers die door de problemen op Schiphol meer dan drie uur later op hun eindbestemming zijn gearriveerd, kunnen een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij, maar of zij geld gaan zien, is nog onduidelijk. ,,Het is een overmachtsituatie’’, zegt een woordvoerster van KLM.
Passagiers hebben volgens Europese regelgeving bij fikse vertragingen en annuleringen in sommige gevallen recht op een vergoeding. Bij buitengewone omstandigheden, zoals slechte weersomstandigheden, gaat die vlieger echter niet op. ,,De regelgeving bij claims staat op onze website’’, verwijst de KLM-woordvoerder.
De luchtvaartmaatschappij boekt reizigers momenteel kosteloos om en wie achterblijft en gebruik moet maken van een hotel bij de luchthaven, krijgt dat vergoed van KLM. Of KLM deze kosten elders gaat verhalen, weet de woordvoerder niet. ,,Wij zijn nu vooral bezig om de mensen op weg te helpen.’’