Geliefden tonen steeds vaker openlijk hun liefde op valentijn

13 feb 2017, 10:34 Landelijk
selfie hq pixabay
Nog heel even en het is Valentijnsdag. Dé dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met kleine cadeautjes, mooie bloemen en lieve kaarten. Jaarlijks neemt het aantal gekochte kaarten en bloemen af en wordt steeds vaker gekozen voor een groter cadeau. Opvallend, omdat slechts twintig procent van de Nederlandse bevolking nog iets aan Valentijnsdag 'doet'. Hoewel het aantal mensen dat Valentijnsdag viert afneemt, wordt wel meer uitgegeven aan een cadeau voor zijn of haar geliefde.

Echte liefde

Van oudsher is Valentijnsdag bedoeld om iemand anoniem de liefde te verklaren. De mensen van nu zijn echter mondiger en uiten hun liefde sneller. Gebeurt dit niet in de kroeg, dan gaat het wel via WhatsApp of een zogenaamd 'spontane' Facebookuitnodiging. Iemand anoniem verrassen, gebeurt dus nog zelden. Sterker nog, steeds vaker laten geliefden elkaar juist op een dag als Valentijnsdag weten nog steeds van elkaar te houden. Dat merkt ook online drukkerij Reclameland
. Zo zijn er in de maand februari nu al twee keer zoveel foto's op canvas besteld in vergelijking met vorig jaar. Vooral foto's van stelletjes die elkaar innig vasthouden of samen een mooie reis hebben gemaakt komen vaak voorbij. Maar ook gezinsfoto's worden regelmatig besteld op een canvasdoek. Hoewel uit onderzoek blijkt dat vier op de vijf consumenten niets voor hun partner koopt, ziet Reclameland met een verdubbeling van het aantal cadeaus ten opzichte van vorig jaar deze trend niet terug. Echte liefde bestaat nog steeds!
reclameland1
Mede mogelijk gemaakt door Reclameland.