Talpa ziet af van het opzetten van een nieuw nieuwsmerk. In plaats daarvan wordt Hart van Nederland uitgebouwd tot het centrale nieuwsmerk van Talpa Network. Het dagelijkse programma van SBS wordt de crossmediale nieuwsvoorziening waarmee John de Mol de consument 24 uur per dag van het laatste nieuws wil voorzien.
"Daarvoor worden verschillende mediaplatforms uitgerold", zegt woordvoerster Jacqueline Hekkers van Talpa Network. "Daarbij moet je onder meer denken aan apps, tv, radio en het internet."
Talpa liet intern en extern onderzoek doen naar de haalbaarheid een eigen nieuwsvoorziening op te zetten. "Uit dat onderzoek kwam het uitbouwen van Hart van Nederland naar voren als de beste optie", aldus Hekkers. "Hart van Nederland heeft een grote fanbase en is een sterk merk."
Talpa heeft tientallen mensen aangenomen voor het uitbouwen van het nieuwe nieuwsmerk. Over de wijze waarop dit gaat gebeuren kon Hekkers nog niets zeggen. Eind deze week informeert Talpa de werknemers over de plannen.