Moderne ondernemers besteden evenveel aandacht aan hun bedrijf als aan hun liefdesleven. Waren datingservices vroeger een laatste redmiddel, tegenwoordig is het een strategische investering. Matchmakers Lotte Ditzel en Saron van de Laar bedienen met hun bureaus DTNG. en Infinity Relations bedienen ondernemers die hun zoektocht naar de liefde net zo serieus als hun carrière.
"Het taboe is eraf," zegt Lotte. "Matchmaking is niet langer voorbehouden aan wie ‘het zelf niet kan vinden’. Sterker nog, de meeste ondernemers kunnen juist wél kiezen, maar willen hun tijd liever efficiënt besteden. Ze laten de zoektocht met vertrouwen aan ons over, zodat ze zich kunnen focussen op hun business en tegelijkertijd een serieuze relatie kunnen opbouwen. Bovendien zijn ze gewend om services in te kopen die hun leven efficiënter en succesvoller maken, of het nu een PA, private banker of personal trainer is. Waarom zou dat voor relaties anders zijn?"
Tinder, Happn of Inner Circle werken simpelweg niet voor deze doelgroep. Intenties zijn vaak onduidelijk en het matchingsproces is te oppervlakkig."Een eerste date wordt door ons even serieus genomen als een contractbespreking," zegt Saron. "Vaak wordt er gereserveerd in een toprestaurant, een stijlvol terras of gekozen voor een wandeling in de duinen of een andere bijzondere omgeving, gevolgd door een koffie in een sfeervolle zaak. De juiste ambiance, een gelijkwaardige mindset en een serieuze intentie—dát maakt het verschil."
Daarnaast is er een duidelijke verschuiving gaande in de datingwereld: ondernemers zijn niet zo zeer meer op zoek naar een relatie ‘voor erbij’. “Het draait om échte verbinding, gelijkwaardigheid en groeipotentieel,” zegt Lotte. “Veel cliënten zijn al eens getrouwd geweest, hebben persoonlijk leiderschap ontwikkeld en weten nu precies wat ze willen. DTNG. en Infinity Relations matchen daarom op gedeelde waarden en inkomensonafhankelijkheid. We merken dat steeds meer mensen beseffen hoe waardevol een serieuze match is en dat ze daar best in willen investeren.”
Wat begon met DTNG. – Lottes eerste matchmakingdienst, ontstaan vanuit haar persoonlijke missie om de Nederlandse datingmarkt te verbeteren – is uitgegroeid tot een moderne, internationale service die zowel mannen als vrouwen in de zakelijke markt feilloos aanvoelt en bedient.
Met een internationaal netwerk dat blijft uitbreiden, spelen DTNG. & Infinity Relations slim in op de snel groeiende, strategische datingmarkt, waarin high achievers steeds bewuster kiezen voor gelijkwaardige matchmaking. De internationale uitbreiding, de opkomst van nieuwe markten en de veranderende mentaliteit rondom daten maken 2025 een cruciaal jaar voor de sector.
Lotte Ditzel (40) en Saron van de Laar (33) combineren hun ervaring in psychologie, headhunting en strategisch relatiebeheer met een moderne kijk op matchmaking. Vanuit hun achtergrond in de zakelijke wereld begrijpen ze hoe waardevol de juiste connecties zijn – zowel professioneel als privé. Ze benaderen relatiebemiddeling niet als toeval, maar als een zorgvuldig en strategisch proces. In Nederland blijven ze met DTNG. mannelijke en vrouwelijke ondernemers koppelen via een doelgerichte methode, terwijl Infinity Relations de service internationaal uitbreidt en ondernemers en expats wereldwijd bedient. Iedere ondernemer kan rekenen op een efficiënte, discrete en op maat gemaakte aanpak, met focus op compatibiliteit en gedeelde ambities.