Marijke Helwegen heeft de Loden Leeuw voor meest irritante BN'er in een reclamespotje gewonnen. Dat werd maandag bekendgemaakt in de uitzending van Radar.
De mediapersoonlijkheid prijst een anti-inbraakdeurstrip van het bedrijf SecuStrip aan. "Ik was altijd doooodsbang voor inbrekers, zelfs met Sjors voor de deur", zegt ze in het beruchte spotje. Kijkers konden haar boodschap niet echt waarderen; maar liefst 45 procent van hen koos voor het spotje met Marijke. Ze bleef daarmee Sjaak 'Koning Toto' Swart (29 procent) en Paul Haenen (26 procent) met zijn spotje voor Pricewise voor.
De Loden Leeuw voor het meest irritante reclamespotje was voor Haribo, dat er met een kleine meerderheid van de stemmen (51 procent) met de 'winst' vandoor ging. In de reclame van de snoepfabrikant spelen volwassen kantoormedewerkers tijdens een vergadering met snoepjes en worden hun stemmen nagesynchroniseerd door kinderen. De spotjes van Lampdirect (30 procent) en Hornbach (19 procent) eindigden op plaats twee en drie.