Het aantal abonnees van Warner Bros. Discovery lijkt in het afgelopen kwartaal te zijn afgenomen. Het fusiebedrijf, dat ontstond door het samenvoegen van de entertainmenttak van AT&T en mediabedrijf Discovery, kwam voor het eerst met cijfers en stelde 92,1 miljoen abonnees te hebben voor zijn streamingdiensten HBO Max en Discovery+ en betaalkanaal HBO. Eind vorig kwartaal meldde AT&T nog 76,8 miljoen abonnees voor HBO en zei Discovery 24 miljoen abonnees te hebben.
Warner Bros. Discovery wijt dat verschil zelf aan een nieuwe methode voor het bepalen welke abonnees wel en welke niet meetellen. Zo werden 10 miljoen abonnees van kanalen van Discovery Networks geschrapt. Het mediabedrijf stelt dan ook er wereldwijd 1,7 miljoen abonnees bij te hebben gekregen. Met films als The Batman en series als The Flight Attendant en Barry trok HBO kijkers, terwijl Discovery goede zaken deed met TLC-serie 90 Day Fiancé.
De omzet van het fusiebedrijf kwam uit op 9,8 miljard dollar, omgerekend zo'n 9,6 miljard euro. Vergeleken met de afdelingen van AT&T en Discovery Networks die nu het nieuwe bedrijf uitmaken was dat op jaarbasis een afname van 1 procent.
Warner Bros. Discovery leed in het tweede kwartaal een verlies van 3,4 miljard dollar. Dat kwam door miljarden aan eenmalige kosten. Daarvan bestond 2 miljard dollar uit afschrijvingen van bijvoorbeeld merkrechten. Daarnaast maakte het bedrijf 1 miljard dollar aan kosten voor de reorganisatie en nog eens haast 1 miljard dollar voor de samenvoeging van de twee bedrijven in een nieuwe onderneming.