Corendon moet alsnog boetes betalen voor misleidende advertenties voor enkele van zijn vakanties. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legde de reisorganisatie twee jaar geleden een geldstraf op wegens ondoorzichtige prijsinformatie. Corendon tekende protest aan tegen die straf, maar ving ook in hoger beroep bot.
Het College van Beroep voor het Bedrijfsleven (CBb), eindrechter in deze zaak, handhaaft de twee boetes van in totaal 350.000 euro. Die kreeg Corendon in 2016 opgelegd omdat het bedrijf in zijn advertenties onduidelijk was over de definitieve kosten die klanten moesten betalen voor pakketreizen en losse vliegtickets. Zo verstopte het bedrijf de 25 euro aan boekingskosten, 3 euro aan servicekosten en de 2,50 euro voor een calamiteitenfonds in de kleine lettertjes.
Corendon vond de boetes disproportioneel hoog en wees daarbij op vergelijkbare praktijken bij concurrenten, die daar niet voor werden gestraft. Dat verweer hield voor het CBb geen stand.