De Franse producent van luxegoederen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) kent een uitstekend begin van 2018. Vrijwel alle productcategorieën lieten, op basis van gelijke wisselkoersen, een duidelijke groei zien. Vooral de verkoopplus bij de divisie Fashion & Leather Goods, veruit het grootste onderdeel van LVMH, gaf de resultaten een impuls.
De omzet over de eerste drie maanden van 2018 kwam uit op iets minder dan 10,9 miljard euro. Dat betekende op jaarbasis een stijging met 13 procent. Bij de divisie die kleding en lederen artikelen zoals tassen verkoopt steeg de omzet met 16 procent tot 4,3 miljard euro.
De verkoop van wijn, champagne en sterke drank steeg met 10 procent tot 1,2 miljard euro. Bij de parfum en andere cosmetica vielen de verkopen 17 procent hoger uit tot 1,5 miljard euro. Horloges en sieraden brachten met krap 1 miljard euro een vijfde meer op.
Cijfers over de winst maakte LMVH niet bekend.