Sligro heeft afgelopen jaar een winst van 34 miljoen euro in de boeken gezet. Deze viel ruim een kwart lager uit dan een jaar eerder. Volgens het groothandelsbedrijf hebben veranderingen in de organisatie een drukkend effect op de resultaten gehad.
Zo moest Sligro het voorbije jaar tijd en moeite steken in de integratie van de van Heineken overgenomen groothandelsactiviteiten. Eerder was al bekend dat veel voormalige klanten van Heineken minder bestellingen plaatsten. Dat kwam ook doordat Sligro zijn belofte van één bestelling, één levering en één factuur aan klanten nog niet heeft ingelost.
Verder nam Sligro de activiteiten van branchegenoot De Kweker over. Ook moest het bedrijf aanpassingen in de onderneming doorvoeren als gevolg van de eerdere verkoop van de EMTÉ-supermarkten.
Sligro maakte eerder al omzetcijfers bekend. De opbrengsten stegen in 2019 met 2,1 procent ten opzichte van een jaar eerder tot bijna 2,4 miljard euro. Exclusief de effecten van overnames nam de omzet overigens met 0,9 procent af.