Heineken heeft in de eerste drie maanden van het jaar meer bier aan de man gebracht. De biergigant uit Amsterdam deed goede zaken over de grens. In Nederland waren de verkopen stabiel.
In totaal verkocht Heineken 52,7 miljoen hectoliter bier, een stijging van 4,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Analisten hadden gemiddeld genomen gerekend op een wat minder hoge groei.
Vooral in Azië en Afrika werd meer bier verkocht. De bierconsumptie in veel landen in die regio's groeit hard mee met de opkomst van de middenklasse. Voor Heineken en zijn concurrenten is er veel aan gelegen om te profiteren van de toenemende dorst in landen als Vietnam, Cambodja, China en Nigeria. Vooral in Azië lukt dat goed.
In Europa steeg de verkoop mede dankzij goed weer ook enigszins, maar vond vooral een verdere verschuiving plaats van pils naar duurdere biertjes en andere producten zoals Radler en alcoholarm of -vrij bier. In het Verenigd Koninkrijk kregen de verkopen een zetje omdat een grote verkoper in aanloop naar de brexit aan het hamsteren is geslagen.
De winst steeg in het voorbije kwartaal van 260 miljoen naar 299 miljoen euro. Het bedrijf maakte geen omzetcijfers bekend. Heineken hield vast aan zijn eerder afgegeven jaardoelstellingen.