Hermès tot nu toe geen last van malaise luxemarkt, voert omzet op

24 okt , 8:09 Zakelijk
anp241024089 1
ANP
PARIJS (ANP/BLOOMBERG) - De verkoop van dure tassen, sjaals, sieraden en andere accessoires heeft modebedrijf Hermès opnieuw meer opgeleverd. In tegenstelling tot branchegenoten lijkt het Franse concern minder last te hebben van een afnemende vraag naar dure spullen.
Hermès maakt onder meer de peperdure Birkin-tassen die minstens 10.000 dollar (omgerekend bijna 9300 euro) kosten en richt zich met name op de allerrijkste klanten. Hun uitgavenpatroon schommelt minder dan dat van andere mensen. Het bedrijf profiteert ook van lange wachtlijsten voor zijn meest gewilde handtassen.
De omzet van Hermès was in het derde kwartaal 11,3 procent hoger dan een jaar eerder, tegen constante wisselkoersen. Vorig kwartaal ging de omzet ook al omhoog, terwijl de verkopen bij Louis Vuitton-eigenaar LVMH en Gucci-moederbedrijf Kering de laatste tijd zijn ingezakt.