Deutsche Post DHL heeft zijn resultaten in het tweede kwartaal sterk weten te verbeteren door de toegenomen populariteit van onlinewinkelen en het aantrekken van de wereldhandel. Het moederbedrijf van pakketbezorger DHL voerde zijn opbrengsten flink op en zag de nettowinst meer dan verdubbelen ten opzichte van een jaar eerder.
Aan het begin van de coronacrisis voelde Deutsche Post DHL, dat niet alleen pakketjes maar ook veel vracht vervoert, de plotse ontwrichting in de industrie en wereldhandel als gevolg van de coronapandemie nog sterk in de resultaten. Maar volgens topman Frank Appel merken alle divisies van Deutsche Post DHL de laatste tijd weer een toegenomen vraag naar logistieke diensten.
De omzet lag ruim 22 procent hoger op 19,5 miljard euro en de nettowinst bedroeg 1,3 miljard euro. In dezelfde periode vorig jaar ging het nog om 525 miljoen euro winst. Vorige maand waren al voorlopige resultaten naar buiten gekomen. Maar uiteindelijk pakken de cijfers nog iets beter uit dan toen gemeld.
De onderneming had haar financiële prognose voor het hele jaar eerder al opgeschroefd. Appel vindt dat de cijfers die nu naar buiten zijn gekomen, de voorspellingen bevestigen. Voor heel 2021 gaat het bedrijf uit van een recordwinst.
DHL maakte eerder deze week nog bekend dat het vanaf 2024 gebruik gaat maken van twaalf elektrische vliegtuigen om vracht te vervoeren. De toestellen kunnen bijna 1200 kilo vervoeren, vijftig keer minder dan een Boeing 777. De organisatie wil de vliegtuigen in eerste instantie inzetten in Californië om de uitstoot van broeikasgassen tijdens vliegbewegingen te verminderen.