Het Duitse modehuis Hugo Boss heeft in het derde kwartaal opnieuw de verkopen zien stijgen. De kledingmaker lijkt daarmee de daling van het Europese consumentenvertrouwen tot nu toe goed te doorstaan. Het bedrijf profiteert onder meer van de aanhoudende sterke vraag van vermogende klanten naar de vrijetijdskleding van het concern.
Ook begint de ommekeer van de Duitse kledingfabrikant zijn vruchten af te werpen. Het concern vernieuwde zijn merken twee jaar geleden onder leiding van voormalig Tommy Hilfiger-baas Daniel Grieder, waarbij de merken werden opgesplitst in Hugo en Boss. Het bedrijf weet daardoor meer jongere klanten te trekken en zijn marktaandeel te vergroten. Vooral het vrijetijdskledingmerk Hugo trekt veel nieuwe jongere klanten aan.
Hugo Boss zag de totale omzet afgelopen kwartaal met 15 procent stijgen en bevestigde zijn verwachting om dit jaar opnieuw een recordomzet te behalen. Vorig jaar draaide het bedrijf ook al een recordomzet, ondanks de gestegen kosten van het levensonderhoud in Europa door de hoge inflatie.
De verkoop van Boss dameskleding steeg met 24 procent, terwijl de verkopen van Boss herenkleding met 12 procent toenamen. Bij het merk Hugo was sprake van een omzetgroei met 25 procent. In de Verenigde Staten, een van de belangrijkste markten voor het concern, namen de verkopen met 20 procent toe. De Duitse thuismarkt kende een groei van 8 procent.