De storing bij het onlinebankieren bij ING, die al sinds woensdag 10.00 uur speelde, is voorbij. Dat laat een woordvoerster van ING in de nacht van woensdag op donderdag aan het ANP weten. Op de website Allestoringen was al te zien dat het aantal klachten drastisch was teruggelopen en op sociale media meldden klanten dat ze geen problemen meer ervoeren bij het inloggen en doen van digitale betalingen op zowel de website als de app.
Volgens de bank was er geen sprake van een cyberaanval. Een woordvoerster zegt dat het probleem zat in de communicatie tussen verschillende interne systemen van ING. Wat precies de oorzaak daarvan is, wordt uitgezocht en geëvalueerd. "Zodat we herhaling in de toekomst kunnen voorkomen", aldus de zegsvrouw. "We balen er enorm van en bieden onze excuses aan onze klanten aan. Die verdienen een goede dienstverlening."
Door de storing konden klanten onder meer geen iDeal-betalingen doen en overschrijvingen. Ook betalen met de creditcard kon niet online, want daarvoor moet goedkeuring worden gegeven in de app van ING. In winkels konden klanten wel met de creditcard en bankpas betalen en geld opnemen kon ook gewoon.