De verkoop van tweedehandsauto's is toegenomen. Nederlandse autobedrijven verkochten in augustus 2 procent meer occasions dan in dezelfde maand vorig jaar. Na de forse verkoopstijgingen van juni en juli lijkt de verkoop van tweedehandsauto's daarmee in rustiger vaarwater terecht te zijn gekomen, meldt brancheorganisatie BOVAG.
In totaal werden in augustus 106.000 occasions verkocht door Nederlandse autobedrijven. Volkswagen was met afstand het favoriete merk voor tweedehandsauto's, gevolgd door Peugeot en Opel.
De verkoop van occasions door consumenten steeg met zo'n 3 procent naar 51.789, meldt dienstverlener voor de autobranche VWE Automotive. De toename was sterker bij de verkopen door autobedrijven dan bij de directe verkoop door consumenten.
BOVAG concludeerde eerder dat tweedehandsauto's door de coronacrisis aan populariteit winnen. Veel reizigers die doorgaans met het openbaar vervoer reizen, zien de auto als goed alternatief. Als gevolg van de coronamaatregelen zakten de verkopen in maart en april wel in. In juli werd een recordaantal tweedehandsauto's verkocht.