Nestlé overweegt verkoop kwakkelende vitaminemerken

24 jul , 11:55 Zakelijk
anp240725090 1
ANP

VEVEY (ANP/BLOOMBERG) - Nestlé kijkt naar de opties voor zijn kwakkelende vitamine-, mineralen- en supplementenmerken, waaronder Nature's Bounty, Osteo Bi-Flex en Puritan's Pride. Dit kan leiden tot het afstoten van deze merken, terwijl de focus op premiumlabels zoals Garden of Life zou kunnen worden vergroot.

Topman Laurent Freixe wil met zo'n strategische herziening de groei van lucratievere merken bij 's werelds grootste voedingsbedrijf versnellen door onderdelen te stroomlijnen die onder zijn voorganger achterbleven. Ook andere bedrijven in de sector gaan op die manier te werk. Zo heeft Unilever eveneens verschillende merken verkocht. Bij dat concern zijn ook plannen om de grote ijstak af te splitsen.

Nestlé zag zijn totale verkopen in de eerste helft van het jaar met bijna 2 procent krimpen. Dat kwam vooral door ongunstige wisselkoersen. Los daarvan werd volgens de Zwitserse maker van onder meer Nespresso en KitKat wel groei behaald, al kwam dat met name door prijsverhogingen.