De Koreaanse serie Squid Game heeft wereldwijd 111 miljoen abonnees bereikt en is daarmee volgens Netflix de show die het beste ooit scoorde in de eerste vier weken op het streamingplatform. Dat record stond eerder op naam van Bridgerton, dat in de eerste vier weken 82 miljoen keer werd aangeklikt. Squid Game is ook de eerste Netflix-serie die meer dan 100 miljoen kijkers haalde in de eerste vier weken.
Netflix maakt geregeld records bekend en wordt daar vaak om bekritiseerd. Het bedrijf geeft namelijk maar heel selectief cijfers prijs; alleen van goedlopende series en films wordt de score bekendgemaakt. Ook laat de streamingservice die getallen niet toetsen bij een onafhankelijke marktonderzoeker, zoals reguliere zenders wel doen.
Het record van Squid Game, een serie over een groep arme Koreanen die op leven en dood kinderspelletjes moeten spelen om miljoenen te winnen, werd dinsdag door Netflix bekendgemaakt in een tweet. Daarin schreef het bedrijf dat Squid Game 111 miljoen fans heeft bereikt. In werkelijkheid hoeven mensen de serie echter niet verslonden te hebben; Netflix bevestigde eerder dat iedere abonnee die meer dan twee minuten van een serie of film ziet, wordt geteld als kijker.