De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines schort het adverteren op Twitter op na de overname van de berichtendienst door Elon Musk. Daarmee volgt United het voorbeeld van andere grote bedrijven, waaronder autoconcern Volkswagen, farmaceut Pfizer en voedingsmiddelenproducent General Mills.
Veel bedrijven zijn onzeker geworden over de koers van Twitter onder de hoede van Musk. Er zijn zorgen dat de Tesla-topman de regels over toegestane en verboden uitingen op het socialmediaplatform zodanig versoepelt dat er allemaal ongewenste berichten rond hun advertenties komen te staan, bijvoorbeeld haatdragende boodschappen. Adverteerders zijn heel belangrijk in het verdienmodel van Twitter.
Maar andere bedrijven kijken de boel nog even aan. Zo nemen volgens bronnen tegen persbureau Bloomberg softwareconcern Microsoft, telecombedrijf Verizon Communications en kabelmaatschappij Charter Communications een afwachtende houding aan als het gaat om reclames op Twitter. Ook luchtvaartconcern Southwest Airlines zegt de situatie rond Twitter nauwlettend te volgen. Betaalzender HBO stelt het platform te zullen beoordelen onder leiding van de nieuwe eigenaar en over verdere stappen nog te moeten beslissen.