Op deze manieren kunnen bedrijven opvallen

05 sep , 16:51 Zakelijk
pexels expect best 79873 351264
Steeds meer inwoners van Nederland doen een poging om aan de slag te gaan als ondernemer. Op dit moment zijn er meer dan een miljoen ondernemers in Nederland actief. Het grootste deel werkt als zzp’er, maar er komen ook steeds meer grotere ondernemingen bij. Dit maakt het steeds lastiger voor ondernemers om op te vallen en de concurrentie voor te zijn. Toch is het mogelijk, wanneer je de volgende tips in acht neemt. 

Originaliteit 

Als je graag onthouden wilt worden door mensen, dan is het belangrijk om creatief uit de hoek te komen. Dit klinkt aanvankelijk eenvoudig, maar je weet ongetwijfeld dat het helemaal niet zo eenvoudig is. Er zijn namelijk gigantisch veel bedrijven die creatieve mensen inschakelen en vrijwel alles is al eens geprobeerd. 
Denk aan zogenaamde ‘in your face’- marketing, ‘rustige’ marketing en ga zo maar verder. Maar toch is het niet zo ingewikkeld om origineel te zijn, wanneer je gebruikmaakt van je sterkste kracht: namelijk je unieke persoonlijkheid! Bedenk een domeinnaam die echt bij jouw type bedrijf past en zorg ervoor dat de manier van reclame maken ook past bij jou. Dan zal je uiteindelijk origineler uit de hoek komen dan je aanvankelijk dacht. 

De duurzame strategie 

Er waren tijden dat men dacht dat ‘snelle’ marketing het beste was. Dit betekent dat je zo snel mogelijk geld moet investeren in advertenties om zo je zichtbaarheid  te vergroten. Deze strategie werkt misschien op de korte termijn, want het levert soms enkele klanten op. Meestal werkt het niet voor de lange termijn, aangezien de klanten die je binnenhaalt na een tijdje weggaan. Je kunt als bedrijf het beste opvallen door voor een duurzame strategie te gaan. 
Er is namelijk geen ‘snelle’ manier om op te vallen binnen je branche. Doorgaans is het een kwestie van hard werken. Bijvoorbeeld door je SEO te verbeteren en je aanhang langzaam te vergroten op verschillende social media kanalen. 

De onderschatte kracht van kwaliteitscontent 

Het liefst wil je natuurlijk voor al je ondernemersactiviteiten betaald worden, maar helaas werkt de wereld niet zo. Als ondernemer moet je je ook met veel nevenactiviteiten bezighouden. Denk aan het doen van de administratie, fiscale zaken regelen en ga zo maar verder. 
Daarnaast zijn er ook ondernemersactiviteiten die te maken hebben met je ‘core business’, maar die niet direct geld opleveren. Zoals het plaatsen van gratis content via blogs, filmpjes of op een andere manier. 
Dit is wat werk, maar uiteindelijk krijg je er veel voor terug op de lange termijn. Met content straal je autoriteit uit, kom je betrouwbaar over en natuurlijk is het de ultieme manier om echt goed op te vallen.