Thuiswerkers hebben tijdens de coronacrisis in totaal voor 400 miljoen euro aan kantoorproducten gekocht. Ruim 40 procent van de thuiswerkers kocht iets voor de inrichting van zijn of haar werkplek, zo volgt uit de Thuiswerk Monitor, waarvoor onderzoeksbureau Multiscope ruim 3000 werknemers ondervroeg. Computerschermen en bureaustoelen zijn de meest gekochte producten.
De thuiswerkers die kantoorartikelen kochten, gaven daar gemiddeld 359 euro aan uit. Van alle thuiswerkers kreeg de helft een bijdrage van de werkgever. IKEA, Coolblue en bol.com zijn volgens de onderzoekers de populairste winkels voor het aanschaffen van de kantoorproducten.
Van alle gekochte thuiswerkartikelen was ongeveer een derde een computerscherm en een derde een bureaustoel. Daarna volgt het bureau, een laptop en een laptopstandaard. Af en toe werd er een printer aangeschaft. Ongeveer 4 procent van de werknemers bestelde speciaal voor het thuiskantoor een koffiezetapparaat.