Het satirische Franse weekblad Charlie Hebdo heeft een speciale editie gemaakt ter herdenking van de aanslag op zijn redactie. Het is dinsdag precies tien jaar geleden dat jihadisten medewerkers van het blad ombrachten.
Het blad is maandag getoond aan de media, maar gaat pas dinsdag in de verkoop. Op de voorpagina staat een cartoon met de tekst 'Onverwoestbaar!' als eerbetoon aan het atheïstische karakter van de krant. Vier bladzijden zijn gewijd aan een karikatuurwedstrijd waarin God en religieuze leiders worden bespot.
De aanslag van 7 januari 2015 werd gepleegd door twee broers en was bedoeld als vergelding voor de publicatie van spotprenten over de profeet Mohammed. Er vielen twaalf doden, onder wie acht medewerkers van Charlie Hebdo. De redactie werkt nu op een geheime, streng beveiligde locatie.
De eerste editie na de aanslag, waarop de bekende uitspraak 'Je suis Charlie' staat, werd meer dan 8 miljoen keer verkocht en leverde een stroom aan donaties op. Het aantal abonnementen steeg toen naar 200.000, maar is nu teruggelopen tot 30.000, met 20.000 wekelijkse losse verkopen. Dat is meer dan op het moment van de aanslag.