Warner Bros. Discovery heeft de laatste drie maanden van vorig jaar 6,4 miljoen nieuwe abonnees geworven voor zijn streamingdiensten, waaronder HBO Max. De extra opbrengsten uit dit streamingplatform van hitseries als Succession en True Detective compenseerden voor een deel de dalende kijkcijfers voor traditionele tv-zenders van het Amerikaanse media- en entertainmentconcern, zoals CNN en Discovery Channel.
De omzet in het vierde kwartaal van 2024 kwam uit op 10 miljard dollar, 2 procent minder dan een jaar eerder. Vooral de advertentie-inkomsten bij traditionele televisiezenders daalden hard, terwijl streamingdiensten 5 procent meer omzet opleverden. De omzet van de filmstudio's steeg ook, maar dat had vooral te maken met de negatieve effecten van Hollywoodstakingen een jaar eerder. Games van Warner Bros. Discovery leverden minder op.
De aangepaste winst voor aftrek van belastingen, rentes en afschrijvingen steeg 10 procent, vooral dankzij het streamingsucces. Het kwartaal eindigde echter met een nettoverlies van 494 miljoen dollar door afschrijvingen op de waarde van tv-netwerken en reorganisatiekosten.
Warner Bros. Discovery ontstond in 2022 uit een fusie van de media- en entertainmentactiviteiten van telecomconcern AT&T en Discovery. Die krachtenbundeling moest vooral de mogelijkheden vergroten om wereldwijd te groeien met streamingdiensten, als concurrent van Netflix, Amazon Prime en Disney+. Eind vorig jaar hadden de streamingdiensten van het bedrijf bijna 117 miljoen abonnees. Eind 2026 moeten dat er 150 miljoen zijn.
In december reorganiseerde Warner Bros. Discovery het bedrijf ook zo dat de tv-netwerken als divisie apart werden gezet van de streamingdiensten en filmstudio's. Dat moet het gemakkelijker maken om deals te sluiten met andere mediabedrijven rond overnames van tv-zenders, nu de sector hard op zoek is naar kostenvoordelen op de krimpende markt.