Onlinekiosk Blendle is flink gegroeid in 2017. Volgens oprichter Alexander Klöpping nam vooral de tijd die gebruikers spenderen aan het lezen van artikelen op Blendle vorig jaar aanzienlijk toe.
Via Blendle kunnen mensen artikelen uit kranten en tijdschriften lezen tegen betaling van een klein bedrag per artikel. In 2016 lazen gebruikers bij elkaar opgeteld zo nog 86 miljoen minuten betaalde artikelen. En in 2017 steeg dat naar 116 miljoen minuten. In totaal werden er 18.731.777 artikelen gelezen, tegen 11.222.645 in het jaar ervoor. Blendle zag de omzet daarbij toenemen met 18,5 procent.
Sinds kort is het ook mogelijk artikelen van Blendle te beluisteren. De eerste tekenen van die audiodienst zijn veelbelovend, aldus Klöpping. Blendle start deze week verder zijn eerste grote reclamecampagne met onder meer spotjes op televisie en posters in bushokjes.
Overigens zijn er ook kranten die het niet meer zo zien zitten met Blendle. In oktober trok De Telegraaf zich terug uit abonnementsdienst Blendle Premium. Losse artikelen uit De Telegraaf bleven wel via Blendle te koop. Eerder keerde NRC Blendle al helemaal de rug toe.