Squid Game groeit in populariteit en breekt klikrecord

04 dec , 14:49 Entertainment
anp041224163 1
Het eerste seizoen van de Netflix-serie Squid Game heeft een publiek van 330 miljoen bereikt en is meer dan 2,8 miljard uur bekeken. Dat meldt vakblad Variety over de Koreaanse serie die in september 2021 verscheen.
Met deze cijfers is de Netflix-serie alleen nog maar verder gegroeid in populariteit. Squid Game heeft het record van meest populaire Netflix-serie als het gaat om publiek en kijkuren. Het tweede seizoen is vanaf 26 december te zien.
Het eerste seizoen ging over een geheime wedstrijd waarbij 456 spelers hun leven riskeren in een reeks dodelijke kinderspellen. Hiermee kunnen de deelnemers, die in financiële moeilijkheden zitten, een gigantisch geldbedrag winnen.
Wereldwijd populair
Squid Game wist over de hele wereld gigantisch veel kijkers te trekken. De serie werd voor drie Golden Globes en zeven Emmy's genomineerd. Acteur Lee Jung-jae, die ook in het tweede seizoen terugkeert als player 456, won een Emmy voor zijn rol.
De bedenker van Squid Game, Hwang Dong-hyuk, gaf al in een eerder interview aan de BBC toe dat geld de belangrijkste motivatie was om een tweede seizoen te maken.