Ticketmaster doet aanpassingen na onderzoek Britse marktwaakhond

25 sep , 16:09 Entertainment
anp250925172 1

Ticketmaster heeft ermee ingestemd om transparanter te zijn over ticketprijzen in het Verenigd Koninkrijk. Klanten krijgen voordat ze een ticket kopen meer informatie over de kosten en wat ze krijgen voor hun ticket, meldt de Britse marktwaakhond Competition and Markets Authority (CMA) donderdag.

De CMA was een onderzoek begonnen na klachten over de verkoop van tickets voor de Oasis Live '25 tour. Volgens fans waren de prijzen voor de tickets hoger dan verwacht. Ticketmaster bood staanplaatsen aan voor twee verschillende prijzen. Toen de goedkopere tickets op waren, sprong de prijs omhoog, zonder dat de fans die nog in de digitale wachtrij stonden, dat wisten. Daarnaast bood het bedrijf platinumtickets aan voor meer geld, maar zonder extra voordelen.

Volgens de CMA was er geen sprake van dynamic pricing, waarbij de prijzen constant worden aangepast op basis van de vraag naar de tickets. Volgens entertainmentwebsite NME is Ticketmaster inmiddels gestopt met het aanbieden van platinumtickets.

Ticketmaster benadrukt mee te werken met de CMA. "We hebben ons vrijwillig voorgenomen om duidelijker te communiceren over ticketprijzen in wachtrijen", aldus Ticketmaster. Als het bedrijf deze beloftes niet nakomt, neemt de CMA maatregelen.