Actie tegen Jumbo om kaartverkoop Dolfinarium te stoppen

Foto: ANP

Dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection (WAP) is een actie gestart om te zorgen dat supermarktketen Jumbo stopt met de verkoop van kaarten voor het Dolfinarium. Jumbo verkoopt jaarlijks entreekaartjes met korting voor het Dolfinarium.

“We hebben met Jumbo gesproken en zien bemoedigende signalen. Desondanks biedt Jumbo de kaarten nog wel aan”, zegt campagnemanager Sanne Kuijpers. “Het gesol met deze sociale en intelligente dieren moet stoppen. Interactie met dolfijnen en dolfijnenshows zijn vanuit educatief oogpunt problematisch. We juichen het toe als een bedrijf als Jumbo zich hiervan distantieert.”

World Animal Protection vraagt mensen om Jumbo per e-mail te laten weten tegen de kaartverkoop te zijn. Met de actie hoopt World Animal Protection een signaal af te geven en Jumbo te motiveren tot een diervriendelijke keuze.

Niet alleen Jumbo verkoopt kaarten voor het Dolfinarium. Ook onlineplatforms zoals Vakantieveilingen en de Nederlandse Spoorwegen verkopen kaartjes met kortingen die oplopen tot 61 procent. Eerder besloten de ANWB, HEMA, en supermarktketens Spar en Lidl om geen Dolfinarium-entreekaartjes meer te verkopen.