Dit is waarom je jouw klanten en personeel een presentje moet geven tijdens de kerstdagen

07 okt , 9:21 NL12
pexels tima miroshnichenko 6021586
Pexels
Het lijkt nog ver weg, maar voordat je het weet streven we alweer af op de grootste feestmaand van het jaar. December is de maand van dankbaarheid, maar ook het geven van cadeaus en het verspreiden van liefde. Als werkgever speel je hier ook een grote rol in. Het is niet voor niets dat veel bedrijven ervoor kiezen om hun klanten en personeel een extraatje te geven rond de feestdagen.
Wil je een kerstpresentje voor je klanten kopen? Dan vraag je je misschien af wat je moet geven. Sterker nog: is dit wel echt nodig? In dit artikel gaan we hier dieper op in en leggen we uit aan wat voor soort cadeaus je moet denken en waarom het echt noodzakelijk is om even stil te staan bij de kerstdagen. 

Welk cadeau geven? 

Het geven van een cadeau is natuurlijk geen verplichting. Bovendien hoeft het niet altijd zo groots aangepakt te worden. Het is het gebaar dat telt. Een simpele chocoladereep kan al erg goed in de smaak vallen. Zeker met het juiste verhaal achter het cadeau. Het draait er vooral om dat je jouw klanten en personeel toont wat ze voor jou hebben betekend het afgelopen jaar.
Want laten we eerlijk zijn: zonder hen, kan jouw bedrijf niet voortbestaan. Ben je op zoek naar het perfecte cadeau en kom je er niet uit? Kies dan voor een bedrijf dat zelf pakketten samenstelt voor zowel personeel als klanten. Een goed voorbeeld is Happibox. Je bepaalt zelf wat je eraan uit wilt geven en vervolgens kies je een geschikt cadeau(pakket) uit. Het kan zelfs rechtstreeks naar de ontvanger worden gestuurd. Wel zo makkelijk! 

Voordelen van kerstpresentjes aan personeel en klanten 

Maar waarom zou je hier extra tijd en geld aan besteden? Is een presentje tijdens de kerstdagen écht zo belangrijk? Hier kunnen we heel duidelijk over zijn: ja, het is echt zo belangrijk. Hiermee geef je namelijk duidelijk aan hoeveel deze mensen voor je betekenen. De kerstdagen zijn bovendien vaak het moment waarop we dierbaren onze liefde en waardering tonen. Niet direct met een enorm cadeau, maar gewoon met wat lieve worden en een klein presentje om hier nog wat kracht achter te zetten. Dat doe je als werkgever dus ook voor je personeel en klanten. 
Daarnaast is er nog een reden om hier extra aan te investeren: de concurrent doet het namelijk ook. Dit lijkt misschien een beetje een saaie reden, maar daarom niet minder juist. In de huidige tijd moet je er alles aan doen om de concurrent voor te blijven. Dit betekent dus ook dat je niet achter kunt blijven als zij dingen net wat anders aanpakken. Want stel je je eens voor dat je als werkzoekende kunt kiezen tussen een bedrijf dat regelmatig zijn waardering toont met presentjes en goede arbeidsvoorwaarden tegenover een bedrijf dat hier juist niet bekend om staat? Dan is de keuze snel gemaakt. Doe hier dus zeker je voordeel mee.