Hoe vergelijkt u de prestaties van een werf: automatische berekening van de rentabiliteit

09 okt , 16:44 NL12
pexels-olly-840996
Pexels

Als professioneel bouwbedrijf heeft u hoogstwaarschijnlijk diverse project gelijktijdig lopen. Het kan dan lastig zijn om, in financieel opzicht, bij te houden hoe elke werf, elk project, er voorstaat. Gaat het wel goed met die rentabiliteit, of is er bijsturing noodzakelijk? Met een alles-in-een software die een duidelijk overzicht geeft en daarmee een goede vergelijking tussen de werven, weet u als managers snel wat de stand van zaken is.

Vergelijk de informatie van al uw bouwplaatsen

Het overzicht houden tussen alle werven. Dat is voor menig bouwbedrijf nog wel eens een uitdaging en kan leiden tot onverwachte problemen die vermeden hadden kunnen worden als je het overzicht had kunnen behouden. Daarom is het raadzaam om niet elke werf apart te administreren en aan te sturen, maar alle informatie centraal in een softwarepakket te zetten. Zo is ook een onderlinge vergelijking tussen werven goed mogelijk en weet je als manager van een bouwbedrijf altijd waar elke werf staat. Financieel en in de uitvoering. Een dergelijk alles-in-een softwarepakket voor het beheren van bouwplaatsen heeft bovendien nog enkele andere handige voordelen.

Centraliseer de aansturing van je werven

Meten is weten. In de bouw ben je niets anders gewend: Jullie meten afstanden voordat daadwerkelijk gebouwd wordt. Ook tijdens de bouw moet er gemeten worden. Maar dan figuurlijk. Administratief dus. Om de rentabiliteit van de projecten te berekenen. Want zo kunt u als manager bijsturen waar dat nodig blijkt te zijn, in plaats van achteraf te constateren dat de rentabiliteit van die specifieke werf niet op orde was. Gebruik een bouwplaatsbeheersoftware, zoals dat van Trustup Pro, om al je projecten eenvoudig en overzichtelijk centraal op een plaats bij elkaar te hebben.

Deze software geeft u de mogelijk om de voortgang van al uw werven op een rijtje te zetten. Van de situatie ter plaatse en de grondstoffen, machines en materialen die benodigd zijn tot de financiële situatie, met een automatische winstberekening. Heeft de directeur een rapportage nodig? Dan is dat met enkele klikken geregeld! En ook de opdrachtgever kunt u op die manier gemakkelijk op de hoogte houden.

Meer dan enkel financieel

Een alles-in-een bouwplaatssoftware biedt echter heel veel meer voordelen dan enkel het behoud van financieel overzicht. Wat dacht u bijvoorbeeld van de optie van de vaklieden ter plekke om via het software informatie te versturen, waardoor u realtime op de hoogte bent van de status op de werf. Zo kunt u bijsturen wanneer dat nodig is.

Offertes en facturen eenvoudig versturen

Reuze handig en omzetverhogend. Werkt u met de bouwplaatssoftware dan kunt u op trustup ook offertes aanmaken en eenvoudig versturen naar potentiële opdrachtgevers. Met de mogelijkheid voor een elektronische handtekening. En dat verhoogt het handtekeningspercentage! Ook factureren gaat vanuit de alles-in-een oplossing.

Praktisch: Altijd en overal op de hoogte blijven via app

Als manager van een bouwbedrijf bent u waarschijnlijk vaak onderweg. U bezoekt de werven en hebt gesprekken met opdrachtgevers en leveranciers. Dan is het wenselijk om op elk moment het overzicht van al uw werven te hebben. Via de app van TrustUp Pro is dat mogelijk. U heeft altijd alle informatie die u nodig heeft in uw broekzak, via uw smartphone natuurlijk. Zo gaat u die belangrijke bespreken goed beslagen ten ijs in.

Kostenbesparend en efficient

Maak een efficiencyslag door alle informatie omtrent uw werven in een centraal pakket te organiseren. Geen losse offertes, aparte facturen via een ander systeem en communicatie via de email die je altijd moet zoeken. Centraliseer, organiseer en bespaar kosten door efficiency.