Als ondernemer is het belangrijk om jezelf op de kaart te zetten. Elke ontmoeting kan een potentiële klant zijn, dus wil je uiteraard indruk maken. Hoe zorg je ervoor dat mensen jou niet vergeten en je weten te vinden als ze je nodig hebben? Met het juiste visitekaartje!
In een tijd waarin vrijwel alles online gebeurt, is en blijft het visitekaartje een constante factor. Kortom, een must-have als je je bedrijf start. Bijna alle ondernemers hebben wel een visitekaartje, maar helaas geven veel visitekaartjes een slechte indruk. Soms staan er spelfouten op, ontbreken er belangrijke gegevens of vallen ze niet op. De kans dat het kaartje vervolgens in de prullenbak beland is groot. Dit wil je uiteraard voorkomen. Wat zet je op je visitekaartje om een goede indruk te maken?
- Gebruik beide kanten van het kaartje. De meeste mensen maken slechts van een kant gebruik en dit is zonde. Beide kanten kun je goed benutten. Doe je dit niet, dan mis je kansen.
- Op de voorkant van je visitekaartje plaats je alle belangrijke informatie over je bedrijf. Dit zijn de gegevens die de ontvanger direct wil zien. Dit zijn je bedrijfsnaam, naam, logo, eventuele slagzin, contactgegevens en sociale media.
- Op de achterkant kun je extra informatie kwijt, waarmee jouw kaartje er tussenuit springt. Je kunt hier een foto van jezelf plaatsen, waarmee je mensen helpt herinneren wie je bent. Ook is het mogelijk om hier een omschrijving van je missie te geven of kort uit te leggen wat je doet.
- Houd je visitekaartje simpel en overzichtelijk. Maak gebruik van kleur, maar zorg ervoor dat je kaartje niet te druk is. Het moet geen zoekplaatje worden.
- Kies voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Zorg ervoor dat je je visitekaartjes laat drukken bij een professionele drukkerij, die tevens advies geeft en met je mee denkt. Zowel bij businesskaartjes drukken en Reclameland.be kun je tegen een lage prijs een kwalitatief hoog visitekaartje laten drukken en printen.