Alle sponsordeals van Japanse bedrijven met de organisatie van de Olympische Spelen in Tokio zijn verlengd. Het gaat om 68 bedrijven die trouw blijven aan het sportevenement, dat door de coronapandemie met een jaar is uitgesteld naar de zomer van 2021.
"We hebben onlangs een overeenkomst bereikt met alle binnenlandse partners om hun contract voor de Spelen van Tokio in 2020 te verlengen tot 2021", verklaarde Yoshiro Mori, de voorzitter van het organisatiecomité. "Nu 2020 ten einde loopt, willen we hen nogmaals bedanken voor hun voortdurende steun."
De organisatie kan de financiële steun goed gebruiken, want de kosten van de Spelen zijn door het uitstel gestegen met 2,3 miljard euro naar 12,6 miljard euro. Vooral de coronamaatregelen vormen een extra aanslag op het budget.
De kosten van de Spelen waren al voor de coronacrisis fors gestegen. Bij de toewijzing in 2013 ging Tokio nog uit van 6,1 miljard euro aan kosten.