Formule 1-renstal McLaren wil dat de nieuwe regels voor de buigzaamheid van de achtervleugels op de bolides zo snel mogelijk worden ingevoerd. De renstallen hebben nieuwe richtlijnen gekregen, maar die gaan pas in op 15 juni. McLaren vindt dat onaanvaardbaar, omdat sommige teams nu nog twee races kunnen profiteren van hun flexibele achtervleugels, die vooral op de rechte stukken snelheidsvoordeel geven.
Met name Red Bull, het team van Max Verstappen, zou er voordeel uit halen. Die renstal beweert dat de achtervleugel voldoet aan de regels, maar wereldkampioen Lewis Hamilton zag tijdens de Grote Prijs van Spanje een 'doorbuigende vleugel' bij Verstappen die volgens de Brit van Mercedes de luchtweerstand vermindert en de bolide tienden van een seconde sneller maakt per ronde. Teambaas Andreas Seidl van McLaren had video's gezien en was het eens met de lezing van Hamilton.
"We zijn blij dat de internationale autosportfederatie de technische richtlijnen aanpast, maar niet met de timing. We zijn het er absoluut niet mee eens dat sommige teams nog een aantal races kunnen profiteren van die buigbare achtervleugel. Daarmee zijn de teams die zich wel aan de regels houden in het nadeel. Ik hoop dat de federatie snel ingrijpt", zei de Duitser, die eraan toevoegde dat McLaren voldoet aan de regels.