Begin deze week twijfelden veel mensen aan de echtheid van het zogenoemde imagobureau 'The Good Life Agency'. Gisteravond heeft het bedrijf SIRE in RTL Late Night bekend gemaakt dat het om hun nieuwe marketingcampagne gaat, bedoeld als een sociaal experiment. Hoe ver gaan we voor het 'perfecte' leven?
The Good Life Agency is de start van de nieuwe Sire-campagne 'Voor wie doe jij het eigenlijk' . Sire wil alle mensen wakker schudden en beter stil laten staan bij hun eigen échte geluk, en niet al het neppe op social media.
Begroetingen van BN'ers, etentjes met succesvolle zakenmensen of zelfs een fake one night stand: op de website van The Good Life Agency was dit allemaal te koop. Dit om op social media aan al je volgers te laten zien dat jij het perfecte leven hebt. Het bedrijf bleek een sociaal experiment van de organisatie SIRE, om te kijken hoe ver mensen zouden gaan voor een succesvol imago en om een maatschappelijk debat op gang te brengen. Hier zijn ze wel degelijk in geslaagd, als het aan Moolhuijsen ligt. "Met het project hebben we bijna 16 miljoen mensen bereikt in Nederland. Er hebben 25.000 mensen een kijkje genomen op de website en honderden Nederlanders hebben diensten aangevraagd."
De 'oprichter' van The Good Life Agency, Fred Moolhuijsen, heeft eerder beweerd dat er geen sprake was van een stunt. The Good Life Agency zou het allereerste 'imagobedrijf' ter wereld zijn, wat mensen gaat helpen om online zo populair, geliefd en succesvol mogelijk over te laten komen. "Het idee begon bij ons als een grap, maar naarmate we er langer over nadachten, vonden we het toch best een goed plan."
In de categorieën familie, carrière en uiteraard social media bood The Good Life Agency verschillende diensten aan. Extra likes en Facebookvrienden, of wil je laten zien aan je connecties dat je de 'vakantie van je leven' hebt gehad? Alles wat betreft het opkrikken van je status op social media, was mogelijk.
In de tv show RTL Late Night vond dankzij Lucy van der Helm, directeur van SIRE, de onthulling van het project plaats: