Internationaal Media Event IBC2025 in RAI Amsterdam toont de toekomst van media, entertainment en technologie

16 sep , 10:13 Tech
IMG_2285

Amsterdam, 13, 14, 15 september 2025 – De RAI Amsterdam stond afgelopen dagen volledig in het teken van IBC2025, waar de wereldwijde media-, entertainment- en technologie community samenkwam in een periode van snelle transformatie. Het evenement verenigde wereldleiders, vernieuwers en innovators in een internationaal programma dat bol stond van energie, innovatie en doelgerichtheid.

Met 43.858 bezoekers bruisten de beursvloer, podia en conferentie van activiteit, ideeën en ontmoetingen. Meer dan 1.300 exposanten en ruim 600 sprekers presenteerden de nieuwste technologieën, debatteerden over de toekomst van de sector en bouwden relaties die bepalend zullen zijn voor de komende jaren.

Ideeën die verandering inspireren

De IBC2025-conferentie bood bezoekers een agenda-bepalende blik op de meest urgente thema’s in de industrie, waaronder de opkomst van kunstmatige intelligentie, nieuwe businessmodellen, duurzaamheid en storytelling.

Sprekers van onder meer ITV, Netflix, Warner Bros. Discovery en andere internationale kopstukken trokken volle zalen. Daarnaast brachten creatieve iconen zoals Thelma Schoonmaker, de meervoudig Oscar-winnende editor die jarenlang samenwerkte met Martin Scorsese, en regisseur Bernard MacMahon van het Becoming Led Zeppelin-documentaireteam een inspirerende artistieke dimensie. Ook de IBC Technical Papers leverden opnieuw grondige inzichten in praktische innovaties.

Mensen en talent centraal

IBC2025 benadrukte dat innovatie niet alleen draait om technologie, maar vooral ook om mensen. Het evenement bood ruimte voor nieuwe stemmen, diverse perspectieven en frisse ideeën. Met initiatieven gericht op talentontwikkeling, inclusie en de toekomst van de beroepsbevolking stond het menselijke aspect van verandering nadrukkelijk in de schijnwerpers.  

Carlos Octavio Queiroz, Director Data/AI, Partnerships and Architecture bij Globo, vatte het samen: “IBC2025 blijft dé essentiële ontmoetingsplek voor mediaprofessionals van over de hele wereld. We hebben dit jaar een grote delegatie meegenomen omdat we weten hoe belangrijk IBC is voor het stimuleren van innovatie, het uitwisselen van ideeën en het contact met onze belangrijkste partners en leveranciers. Dat we tijdens ons eeuwfeest in de Rai ook nog eens werden bekroond met een IBC2025 Special Award maakte het des te betekenisvoller.”