Slechtste slogan van 2016 gewonnen door Utrechtse kapperszaak

Foto: Pixabay Publiek Domein

“Zit je haircut?” is een vraag die je als klant indirect gesteld krijgt in Kapperszaak Local Heroes uit Utrecht. De uitspraak, die het bedrijf gebruikt als slogan, is bekroond tot de slechtste van 2016.

Op slechteslogans.nl stemden 3.247 mensen op de slogan van de Utrechtse kapperszaak en dat maakte “Zit je haircut” de absolute winnaar. Andere favorieten, op plaats twee en drie, zijn “Your shit is my food” van een loodgietersbedrijf en “Tiet voor een goede bh” van een lingeriewinkel.

“Iedere paal gaat erin”

In vijf dagen tijd werden er bijna 15500 stemmen uitgebracht via de website. Dat is het dubbele van het aantal stemmers ten opzichte van vorig jaar! In 2015 won het heibedrijf Steenman uit Oosterblokker met “Iedere paal gaat erin” en het jaar daarvoor verdedigde modezaak Jan de Cock de eerste plek met “It’s De Cock that makes the man”.

Goed of fout

Slechteslogans.nl is een initiatief van Christine Liebrecht en Tefke van Dijk. “Ons initiatief is niet bedoeld als opgeheven vingertje wat goed of fout is. We willen mensen laten inzien hoe gevarieerd je met taal kunt omgaan en hoe dicht een goede en een foute leus bij elkaar liggen”, legt Van Dijk uit aan Nu.nl.

“Met de verkiezing willen we bedrijven wel bewust maken van het effect van hun slogan. Niet elke slogan slaat namelijk goed aan bij het publiek. Aan de andere kant zien we ook: tenenkrommend of niet, de slogans trekken wel de aandacht. En dat is vaak het doel van een slogan.”