KPN: L-mobi-klanten hebben een maand tijd voor houden 06-nummer

mei 24 , 11:46 Zakelijk
kpn l mobi klanten hebben een maand tijd voor houden 06 nummer
Klanten van L-mobi hebben nog een maand de tijd om van provider te veranderen zodat ze hun 06-nummer kunnen behouden, meldt een woordvoerder van KPN. Donderdag werd bekend dat KPN de netwerklevering aan L-mobi stopt, omdat de virtuele provider volgens de zegsman structureel zijn rekeningen niet betaalt.
De woordvoerder zegt dat L-mobi al maanden wist van de leveringsstop. De overeenkomst zou begin dit jaar zijn opgezegd. "Het is zeker niet van het ene op het andere moment gestopt. L-mobi heeft verzuimd klanten tijdig op de hoogte te stellen."
Vorig jaar won KPN een kort geding over de betalingsachterstand bij de rechtbank in Rotterdam. De woordvoerder zegt dat L-mobi nog steeds een flinke betalingsachterstand heeft, maar wil niet zeggen hoeveel geld de provider schuldig is. Uit rechtbankstukken komt naar voren dat L-mobi sinds het najaar van 2022 alleen het deel van de rekeningen betaalt dat de provider redelijk en marktconform vindt.