Consumentenbond heropent meldpunt voor Schipholreizigers

15 sep 2022, 16:42 Zakelijk
consumentenbond heropent meldpunt voor schipholreizigers
ANP
De Consumentenbond heropent zijn meldpunt voor reizigers die op Schiphol hun vlucht hebben gemist door te lange wachtrijen. De luchthaven bood passagiers die tussen 23 april en 12 augustus de dupe waren geworden van de grote drukte de mogelijkheid om de kosten op Schiphol te verhalen. De Consumentenbond wil dat die regeling nu wordt uitgebreid.
De oproep komt enkele dagen nadat Schiphol opnieuw het decor was van lange rijen. Maandag vroeg het vliegveld luchtvaartmaatschappijen opnieuw om reizen te schrappen zodat de drukte behapbaar zou blijven. Het grote knelpunt was opnieuw een tekort aan beveiligers. Schiphol meldde eerder deze week dat reizigers die maandag hun vlucht hebben gemist als gevolg van de lange wachttijden zich kunnen melden voor compensatie.
De Consumentenbond verwacht niet dat het vertrek van Dick Benschop als topman van Schiphol invloed heeft op de uitvoering van de compensatieregeling voor de afgelopen lente- en zomermaanden. "Er is al begonnen met uitbetalen. Dit zijn afspraken die we hebben gemaakt met Schiphol en niet met Benschop persoonlijk", legt een woordvoerster uit.