Trek in pizza, sushi of een ander smakelijke maaltijd? Als je erover tweet, heb je de kans dat Thuisbezorgd je opspoort en je, geheel gratis, een coupon geeft om lekker van te eten. Tenminste, hier was op maandag sprake van. Hoe komt het bezorgingsbedrijf aan zo'n fantastisch humeur?
Onbezorgd lui, uitgeblust op de bank na een lange dag hard werken of simpelweg niet in staat zijn om de deur uit te gaan: we gebruiken allemaal weleens een excuus om zo nu en dan online of telefonisch eten te bestellen. Zo ook studente Kartien Luinenburg, die zich afvroeg waar ze gisteravond nou precies trek in had. "Ik twitterde dat ik niet kon kiezen tussen pizza of sushi als mijn avondeten. Zonder dat ik Thuisbezorgd volgde of hashtags gebruikte, kreeg ik ineens een tweet van ze dat ik mocht eten op hun kosten! Zomaar."
Volgens Dionne van der Woord, brand manager bij Thuisbezorgd.nl, kan het soms geen kwaad om mensen te verrassen. Gewoon, omdat het kan. "Met enige regelmaat delen we de coupons uit aan verschillende personen." Een actief social media team houdt alles in de gaten en kiest dan de geluksvogels at random
uit. "Waarom we dit doen? Omdat deze momentjes in het dagelijks leven vaak maar ver te zoeken zijn."
Waarschijnlijk is het een kwestie van slimme marketing, vindt Kartien, maar toch ziet ze deze actie als niet meer dan een ontzettend leuk initiatief. "Ik denk dat je je als bedrijf erg goed op de kaart zet om zo in te spelen op reacties van mensen. Of het ook écht invloed zal hebben op mijn keuze voor Thuisbezorgd, weet ik niet. Misschien wel, omdat ik weet dat ze zo klantvriendelijk zijn. Daar geef ik toch liever mijn geld aan uit."
Kartien was niet de enige gelukkige die een gratis coupon mocht ontvangen. Er waren nog genoeg andere bofkonten, die overigens erg grappig reageerden op het vriendelijke gebaar van het bezorgingsbedrijf: