Het is bijna weer zover: de uitreiking van de Beste Service Awards voor de dienstverlener met de beste serviceverlening door Opiness, een online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel. De komende drie weken kunnen klanten nog, door middel van het plaatsen van een review, stemmen op bedrijven uit verschillende sectoren waarvan zij vinden dat die recht hebben op deze prijs.
Wie de eerste prijs in de wacht sleept, wordt volledig bepaald door de reviews van klanten. Voor de verkiezing tellen alleen de beoordelingen mee die op Opiness staan en die niet ouder zijn dan een jaar. Bedrijven die momenteel dus bovenaan staan in de ranking op Opiness hoeven geen kans te maken op een award, want het kan zijn dat ze die plaats hebben behaald door beoordelingen die ouder zijn dan een jaar.
Bedrijven in de volgende sectoren maken kans op een award:
- Autoverzekeraars
- Banken
- Energie
- Internet aanbieders
- Supermarkten
- Telecom aanbieders
- Reisaanbieders
- Verzekeraar allround
- Vliegticket aanbieders
- Vliegmaatschappijen
- Webwarenhuizen
- Webwinkels
- Zorgverzekeraars
- Video interview
Uit een analyse van de winnaars van vorig jaar blijkt dat consumenten in 2016 drie zaken met name belangrijk vonden: dat bedrijven doen wat ze beloven, snel handelen en iets extra's bieden.
Steekt een dienstverlener volgens jou op het gebied van serviceverlening boven andere vergelijkbare ondernemingen uit? Het is mogelijk om tot en met 6 januari te stemmen door een
beoordeling te schrijven over het desbetreffende bedrijf. Deze moeten wel voldoen aan
het wedstrijdregelement . Niet alleen telt, als je stemt, je mening, je kunt ook onder meer een shoppingvoucher van 500 euro winnen. Alle reviews van het afgelopen jaar worden meegenomen in de beoordeling.
Verloting exclusief video-interview
Opiness, mediapartner van Nieuws.nl, benadrukt dat bedrijven zelf ook campagne kunnen voeren. Informatie hierover staat op
de websitevan het online platform. Nieuws.nl verloot onder de winnaars van de Beste Service Awards 2017 een exclusief video-interview. Deze video wordt op onze website geplaatst. Een mooie promotie voor het desbetreffende bedrijf, gezien het feit dat ons landelijke en lokale nieuwsplatform een bereik heeft van maar liefst 3,2 miljoen mensen.
De award wordt op 24 januari uitgereikt in een feestelijke setting en tijdens een kennisbijeenkomst in Citysense in Utrecht. Klantenluisteraar Frans Reichardt, die organisaties leert klant verantwoord te ondernemen, zal optreden als host tijdens de uitreiking. Daarnaast zal de gastspreker op het event Matt van der Poel zijn. Hij gaat spreken over ‘the next level in customer experience’ die consumenten vandaag de dag van bedrijven verwachten.