Formule 1 vindt sponsor in grootste olieconcern uit Saudi-Arabië

10 mrt 2020, 13:12 Sport
formule 1 vindt sponsor in grootste olieconcern uit saudi arabie
De Formule 1 heeft een grote sponsordeal gesloten met Saudi Aramco, de grootste oliemaatschappij ter wereld. Het is voor het eerst dat het concern uit Saudi-Arabië zich verbindt aan een mondiale sport. Financiële details zijn niet naar buiten gebracht.
Het bedrijf is dit jaar al de titelsponsor van de Grote Prijzen van de Verenigde Staten, Spanje en Hongarije. Saudi Aramco is de zesde zogeheten global partner van de koningsklasse van de autosport, die dit jaar op 15 maart begint met de Grote Prijs van Australië. De andere vijf zijn DHL, Emirates, Heineken, Pirelli en Rolex.
Aramco zal een grote rol gaan spelen in de doelstelling van de Formule 1 om in 2030 de uitstoot van CO2 op nul te hebben. "Deze samenwerking kan de plannen versnellen om een motor te ontwikkelen die door duurzame brandstof wordt aangedreven", meldt het persbericht.